اقدامات بیمه ایران در کنترل و مدیریت بحران کرونا
از جمله مهم ترین اقدامات ستاد مقابله با کرونا بیمه ایران که با حضور بلند پایه ترین مقامات شرکت شکل گرفته و جلسات منظم هفتگی دارد، می توان در بخشهای مختلف به موارد زیر اشاره کرد:
– تمدید الکترونیکی بیمه نامه های شخص ثالث اتومبیل بیمه گذاران بدون دریافت حق بیمه به مدت دو ماه؛
– پرداخت تمامی هزینه های درمان مرتبط با ویروس کرونا از محل بیمه نامه های درمان گروهی؛
– اضافه کردن پوشش بیمه ای بیماری covid-19 به تعهدات بخش بیماریهای خاص بیمه نامه های زندگی؛
– افزایش مدت اعلام خسارت بیمه گذاران از ۵ روز به ۳۰ روز در راستای کاهش ترددها و حفظ سلامتی مردم؛
– پرداخت و واریز بموقع صورتحساب و هزینه های ارسالی بیمارستانها و مراجع درمانی کشور؛
– عدم اعمال جرایم دیرکرد اقساط بیمه گذاران بیمه نامه های زندگی بدلیل شیوع ویروس کرونا؛
– برقراری مدل تعلیق در بیمه نامه آتش سوزی و سایر بیمه نامه ها بجای فسخ بیمه نامه ها؛
– اجرای موفق طرح بزرگ «سپاس از حافظان سلامت» به منظور حمایت همه جانبه بیمه ای از کادر درمان کشور؛
– ارائه تسهیلات ویژه به حدود ۱۲۰۰۰ شبکه نمایندگی بیمه ایران و تعویق بدهی آنها بابت فروش اعتباری انواع بیمه نامه ها؛
– حذف برخی از مقررات بازدید اولیه کارشناسی و امکان افزایش سرمایه بدون انجام بازدید؛
– عدم اعمال جریمه صندوق تامین خسارت های بدنی در دوره ۲ ماهه وقفه ایجاد شده در تمدید بیمه نامه های بیمه شخص ثالث اتومبیل؛
– راه اندازی و توسعه عملیات فروش الکترونیکی بیمه نامه ها و ارائه پوشش های بیمه ای غیرحضوری(ازطریق سامانه my.iraninsurance.ir)
– راه اندازی اولین مرکز رسیدگی الکترونیکی و پرداخت خسارت در بخش بیمه های اتومبیل